Czym jest content marketing?

Content marketing to inaczej marketing treści. Terminem tym określić można wszystkie działania marketingowe, które niosą ze sobą wysoką jakość merytoryczną.

Marketing treści nie ogranicza się jedynie do artykułów specjalistycznych, a także wysokojakościowych merytorycznie wpisów na portalach społecznościowych. Marketing treści może bowiem przybierać również formę webinarów, e-booków, kursów, a także na przykład filmów publikowanych na YouTube.

Content marketing niesie ze sobą ogromną wartość, gdyż użytkownicy otrzymują użyteczną treść, którą będą pozytywnie kojarzyć z konkretną firmą. Dla przykładu, gdy firma, która produkuje adaptację akustyczną tworzy kurs obróbki dźwięku, zamieszczając tam jednocześnie odnośnik do strony internetowej, witryna i cała marka zaczyna być pozytywnie kojarzona.

Wysokiej jakości treść w content marketingu jest również doceniana przez algorytmy Google. Nieprzypadkowo Bill Gates w jednym ze swoich esejów napisał „Content is King”. Coraz bardziej inteligentne algorytmy wyszukiwarki Google doceniają wysokiej jakości treści obecne w content marketingu.