Content marketing to inaczej marketing treści. Terminem tym określić można wszystkie działania marketingowe, które niosą ze sobą wysoką jakość merytoryczną.
Marketing treści nie ogranicza się jedynie do artykułów specjalistycznych, a także wysokojakościowych merytorycznie wpisów na portalach społecznościowych. Marketing treści może bowiem przybierać również formę webinarów, e-booków, kursów, a także na przykład filmów publikowanych na YouTube.
Content marketing niesie ze sobą ogromną wartość, gdyż użytkownicy otrzymują użyteczną treść, którą będą pozytywnie kojarzyć z konkretną firmą. Dla przykładu, gdy firma, która produkuje adaptację akustyczną tworzy kurs obróbki dźwięku, zamieszczając tam jednocześnie odnośnik do strony internetowej, witryna i cała marka zaczyna być pozytywnie kojarzona.
Wysokiej jakości treść w content marketingu jest również doceniana przez algorytmy Google. Nieprzypadkowo Bill Gates w jednym ze swoich esejów napisał „Content is King”. Coraz bardziej inteligentne algorytmy wyszukiwarki Google doceniają wysokiej jakości treści obecne w content marketingu.